Waar ben je naar op zoek?

Hoe kan ik PerfectView inrichten om te kunnen factureren?

Je kunt factureren vanuit PerfectView. We gebruiken hier de activiteit verkoopfactuur voor. Je kunt hiermee facturen genereren en zelf monitoren of er wel of niet betaald is.

Om je facturatieproces in te richten ga je in PerfectView naar Instellingen (1) > Applicatie instellingen (2) > Verkoop & Facturatie – Instellingen (3). Onder deze kop vind je alle instellingen die je nodig hebt om je proces in te richten (4).

Stap 1: loop de Instellingen door. Hier vind je onder andere de optie om je boekhouder standaard mee te nemen in de BCC en kun je aangeven na hoeveel dagen de factuur vervalt en opgevolgd moet worden in PerfectView. Indien je vanuit de verkoopkans direct wil kunnen factureren zorg er dan voor dat de optie ‘Geen mogelijkheid bieden om automatisch gekoppelde facturen aan te maken’ niet is aangevinkt.

Stap 2: Richt je Productenboek in als je dit nog niet gedaan hebt voor de verkoopkans.

Stap 3: Om de juist lay-out te krijgen van je factuur dien je een Word sjabloon in te richten onder de kop Factuur sjablonen. Indien je ook creditfacturen, facturen in een andere taal, herinneringen etc. wil versturen dien je daar ook hier een sjabloon voor te maken.

Stap 4: Indien je de factuur vervolgens per e-mail via PerfectView wil sturen dien je onder het kopje E-mail teksten een standaard begeleidende tekst toe te voegen.

Stap 5: Indien je wil koppelen met je boekhoudpakket of een betaallink zou willen toevoegen klik dan hier voor meer informatie daarover.

Klik hier om te lezen hoe je een deelfactuur maakt.
Klik hier om te lezen hoe je een creditfactuur maakt.
Klik hier om te lezen hoe je in bulk facturen kunt versturen.

PerfectView