Waar ben je naar op zoek?

Hoe maak ik nieuwe kenmerken (categorieën) aan?

Kenmerken zijn labels die je op je relaties kunt plakken. Op deze manier kun je jouw relaties rubriceren. Je kunt hier altijd gemakkelijk een selectie op maken om bijvoorbeeld een campagne te starten. Je kunt kenmerken zowel op organisaties als op personen plakken. In dit artikel lees je hoe je kenmerken aanmaakt in de instellingen. Na het aanmaken kun je de kenmerken gebruiken.

Kenmerken aanmaken

Ga naar instellingen (gele knop rechts) > Applicatie instellingen > Kenmerken.

  • + Kenmerk: Klik hier om een nieuw kenmerk toe te voegen. Als je klikt op het pijltje in het veld van de categorie kun je bepalen in welke categorie je nieuwe kenmerk mag worden toegevoegd. Vul vervolgens bij Naam de naam van het kenmerk in en klik dan rechts onderin op de blauwe knop Opslaan. Wil je een nieuwe categorie aanmaken? klik dan op de + achter het veld van de categorieën. Vul een naam in en klik op opslaan.
  • Verwijderen: Klik een kenmerk aan en klik vervolgens op deze knop als je een kenmerk wilt verwijderen. Je krijgt voor de zekerheid nu nog een pop-up met de vraag of je het zeker weet. Als alle kenmerken binnen een categorie verwijderd zijn zal automatisch ook de categorie worden verwijderd.
  • Inactief maken: Als je een kenmerk wel nog wilt kunnen inzien maar niet wil dat hier nog nieuwe relaties aan toegevoegd kunnen worden kies dan voor Inactief maken. Je kunt het kenmerk nu niet meer bij relaties toevoegen maar de lijst nog wel inzien onder Meer > Kenmerken.

Lees hier verder als je kenmerken wil toevoegen op de relatiekaart.

Was dit artikel nuttig ?
0.5 out of 5 stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 100%
How can we improve this article?
PerfectView