Hoe maak ik een wachtrij aan?
Een wachtrij is een gemeenschappelijke ‘werkbak’ / Te doen lijst in PerfectView waar activiteiten in geplaatst kunnen worden. Als een activiteit in de wachtrij staat dan staat deze niet op iemands persoonlijke naam (je Te doen lijst), medewerkers kunnen de activiteit uit de wachtrij halen en in hun Te doen lijst zetten. Wachtrijen kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt voor een servicedesk of het opvolgen van facturen.
Je kunt als beheerder een wachtrij aanmaken via de Instellingen. Volg de volgende stappen:
- Ga naar Applicatie instellingen > Algemeen – Wachtrijen
- Klik op de knop + wachtrij. Geef een naam op voor de wachtrij en welke activiteiten hierin gezet mogen worden (activiteiten koppelen).
- Geef aan welke rol de wachtrij mag gaan gebruiken. Klik op ok. In de rechten (link naar rechten instellen) dien je bij deze rol ook het recht om deze in te zien in het linker navigatiemenu op de wachtrij aan te zetten.
Als dit een wachtrij is die je vaak gaat gebruiken vergeet hem dan niet ook in Mijn werkplek te zetten.