Waar ben je naar op zoek?

Hoe maak ik een e-mail sjabloon?

Inhoudsopgave

Je kunt vanuit PerfectView individuele en bulk e-mails versturen. Bij het versturen van een e-mail gebruik je altijd een sjabloon. In het sjabloon bepaal je hoe jouw mail eruit ziet en welke gegevens er in de e-mail handtekening staan. In dit artikel leer je hoe je zelf een mailsjabloon kunt inrichten.

Via Instellingen > Applicatie instellingen > E-mail > Sjablonen kun je meerdere e-mailsjablonen aanmaken. In onderstaande video worden de stappen welke je moet doorlopen bij het inrichten van het sjabloon met je doorgenomen of lees het artikel eronder.

Er zijn al 3 voorbeelden aanwezig in 3 verschillende talen. Als je inderdaad mailt met relaties in verschillende talen vergeet dan niet ook die taal juist in te richten zodat je relatie geen mail ontvangt met PerfectView als afzender. Als je op een van deze klikt ga je het sjabloon aanpassen. Door op [+] E-maling sjabloon te klikken voeg je een nieuw sjabloon toe. Er opent nu een stappenplan met de volgende stappen:

  1. Hoe
    • Naam: de interne naam van je sjabloon.
    • Omschrijving: extra ruimte om je sjabloon verder te verklaren.
    • Taal: hiermee kun je sjablonen op taal categoriseren.
    • Opt-out: indien je een bulk/campagne e-mail verstuurd is dit de tekst en link waar je op kunt klikken om je af te melden.
  2. Lay-out
    • HTML code voor afbeelding: haal de HTML-code weg om het PerfectView logo weg te halen. Indien je bovenin je mail je logo wil toevoegen, klik dan onderaan op de knop: HTML-code voor afbeelding toevoegen. Je kunt nu een afbeelding toevoegen door op Afbeeldingen bibliotheek te klikken.
    • Als je de optie om de opmaak van de standaardmail zelf aanpassen aanvinkt kun je op detailniveau de opmaak zoals kleuren en uitlijning van de mail bepalen.
  3. Ondertekening
    • Als je gebruik wil maken van onze standaard kun je deze stap overslaan.
      • Ondertekening als Organisatie: de informatie velden die indien gevuld. Worden weergegeven bij de standaard organisatie handtekening.
      • Ondertekening als Persoon: de informatie velden die indien aangeklikt. Worden weergegeven als standaard handtekening per medewerker. De veldinformatie kun je op de relatiekaart per medewerker aanpassen.
    • Als je aangeeft dat je een eigen footer wil samenstellen dan krijg je de mogelijkheid om een eigen opmaak en plaatsing van de ondertekening te bepalen.
      • Medewerker afsluiting: je kunt hier een ondertekening maken die voor alle medewerkers van toepassing is door samenvoegvelden te gebruiken die per gebruiker verwijzen naar zijn/haar relatiekaart. Bovenin heb je de optie om die velden toe te voegen. Door bijvoorbeeld het veld Weergave naam toe te voegen komt er bij iedereen de eigen naam te staan.
      • Organisatie afsluiting: dit is de afsluiting die men te zien krijgt als je de mail verstuurd namens de organisatie.
      • Afzender: geef aan vanuit welk e-mailadres er namens de organisatie gemaild mag worden en welke naam er voor de ontvanger weergegeven mag worden.
  4. Afsluiting
    • Ruimte om een logo of afsluitende tekst toe te voegen.

Tip: Om tijdens je inrichtingsproces het resultaat te bekijken kun je per stap op de knop voorbeeld klikken.

Voor het verzenden van een individuele e-mail is het mogelijk gebruik te maken van standaard e-mail teksten. Dit zijn teksten die je vaker gebruikt, bijvoorbeeld de tekst van de e-mail die je gebruikt bij het versturen van een offerte. Lees hier hoe je standaardteksten kunt aanmaken.

Was this article helpful?
1.8 out of 5 stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 67%
1 Stars 33%
How can we improve this article?
PerfectView