Waar ben je naar op zoek?

VoIP (Voice over IP)

Inhoudsopgave

Waarom wil je Internet telefonie koppelen aan je CRM systeem? Met VoIP integratie kun je direct zien wie er belt, inclusief organisatienaam. Zo hoef je nooit meer te vragen naar naam of klantnummers. Daarnaast kun je acties die uit het telefoongesprek voortvloeien, snel verwerken in CRM bij de juiste contactpersoon. Dit scheelt veel tijd en je bent direct persoonlijk.

Uitgaande gesprekken

Als je de optie voor uitgaande gesprekken activeert worden alle telefoonnummers in PerfectView aanklikbare linken. Je kunt nu een belactie opstarten door op een telefoonnummer of icoontje achter telefoonnummer te klikken.

Zorg ervoor dat je de rechten aan hebt staan om telefonie instellingen aan te passen. Je dient hier administrator voor te zijn. Ga naar Instellingen (1) > Applicatie instellingen (2) > Rechten (3) > Onder het kopje Applicatie instellingen (4) klik je op het blokje voor Telefonie (5) indien deze nog niet groen is om dit alsnog te doen.

Je beschikt over een telefoon applicatie op je desktop, waarmee je uitgaand kunt bellen (bv. Skype):

  • Ga naar Instellingen (1) > Koppelingen (2) > Telefonie (3) > Zet een vinkje voor de optie Maak van alle telefoonnummers aanklikbare linken (4) en geef daarna je landcode (+31 voor NL) op.

Je hebt een VoIP telefooncentrale waarmee je uitgaand kunt bellen via internet:

  • Ga naar Instellingen (gele knop rechts) > Koppelingen > Telefonie.   Zet een vinkje voor de optie Maak van alle telefoonnummers aanklikbare linken en geef daarna je landcode (+31 voor NL) op.
  • Vink de optie Gebruik aangepaste link bij het klikken op een telefoonnummer aan. Typ in het veld de link van je VoIP centrale (Deze kun je opvragen bij je ICT partner/ VoIP leverancier indien je deze niet weet)

Inkomende gesprekken

Je koppelt de VoIP centrale met CRM om inkomende telefoongesprekken te herkennen (en dan de relatiekaart in CRM te tonen). Zo zie je meteen wie er belt en heb je alle gegevens bij de hand. De (on)mogelijkheden worden bepaald door het merk / type VoIP centrale. Wanneer jouw VoIP applicatie een API koppeling kan maken dan is het mogelijk om de koppeling te leggen. Voor HIP en KPN één zijn standaardkoppelingen beschikbaar binnen de desktopintegratie software van de leverancier

  • Neem contact op met je VoIP leverancier of ICT partner om te vragen of en hoe je kunt koppelen.
  • Om de VoIP centrale goed in te stellen heb je van PerfectView meestal een API key, database id en/of user id nodig. Deze vind je in PerfectView door te gaan naar Instellingen (gele knop rechts) > Koppelingen > API- Tegel. Zet het vinkje voor API aan en je kunt nu het sleutelbestand met de gegevens downloaden

Extra info

MondaGo biedt al geruime tijd een Plugin voor PerfectView in de KPN HipIn applicatie voor de gebruikers van RoutIt en KPN Voip oplossingen.
De HipIn applicatie is ontwikkeld op basis van de GoIntegrator applicatie van MondaGo voor Broadsoft Voip centrales.

PerfectView heeft met MondaGo afgesproken dat zij de PerfectView CRM Online plugin in de komende maanden in al haar op GoIntegrator gebaseerde software beschikbaar stellen.

De GoIntegrator applicatie wordt door verschillende providers benut in sommige gevallen onder de naam GoIntegrator in andere gevallen ge-rebrand onder een eigen naam zoals HipIn bij KPN.

Bij de volgende Nederlandse providers komt of is de plugin beschikbaar in de cliënt software:
• KPN één (KPN HipIn client)
• RoutIt (RoutIt HipIn client)
• Telfort
• Vodafone Nederland (ONE Integrate en ONE Integrate Plus Client)
• M-Tel
• Tele2 , hebben als standaard ASKRogers, maar verschillende resellers verkopen GoIntegrator clients

Het is mogelijk voor gebruikers van een Broadsoft telefonie platform om een GoIntegrator client te kopen en te benutten i.p.v. de software client die door de provider wordt aangeboden.

Was this article helpful?
0 out of 5 stars
5 Stars 0%
4 Stars 0%
3 Stars 0%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
PerfectView