Waar ben je naar op zoek?

VoIP (Voice over IP)

Waarom wil je Internet telefonie koppelen aan je CRM systeem? Met VoIP integratie kan je direct zien wie er belt, inclusief organisatienaam. Zo hoef je nooit meer naar namen of klantnummers te vragen. Daarnaast kan je acties die uit het telefoongesprek voortvloeien, snel in CRM bij de juiste (contact)persoon registreren. Dit scheelt veel tijd.

Uitgaande gesprekken

Als je de optie voor uitgaande gesprekken activeert worden alle telefoonnummers in PerfectView aanklikbare links. Je kunt nu een belactie starten door op een telefoonnummer of op het icoontje achter een telefoonnummer te klikken.

Zorg ervoor dat je de juiste rechten hebt om de telefonie instellingen aan te passen. Je moet hier administrator voor zijn. Ga naar Instellingen (1) > Applicatie instellingen (2) > Rechten (3) > Onder het kopje Applicatie instellingen (4) klik je op het blokje voor Telefonie (5), indien dit nog niet groen is. Daarmee activeer je je rechten voor de telefonie instellingen.

Je beschikt over een telefoon applicatie op je desktop, waarmee je uitgaand kunt bellen (bv. Skype):

  • Ga naar Instellingen (1) > Koppelingen (2) > Telefonie (3) > Vink de optie Maak van alle telefoonnummers aanklikbare linken (4) aan en voer daarna je landcode (+31 voor NL) in.

Je hebt een VoIP telefooncentrale waarmee je uitgaand kunt bellen via internet:

  • Ga naar Instellingen (gele knop rechts) > Koppelingen > Telefonie.  Vink de optie vinkje Maak van alle telefoonnummers aanklikbare linken aan en voer daarna je landcode (+31 voor NL) in;
  • Vink de optie Gebruik aangepaste link bij het klikken op een telefoonnummer aan. Vul in het veld de link van je VoIP centrale in. (Deze kan je opvragen bij je ICT partner/ VoIP leverancier indien je deze niet weet.)

Inkomende gesprekken

Je koppelt de VoIP centrale met CRM om inkomende telefoongesprekken te herkennen (en om de bijbehorende relatiekaart in CRM te tonen). Zo zie je meteen wie er belt en heb je alle gegevens bij de hand. De (on)mogelijkheden worden bepaald door het merk / type VoIP centrale. Wanneer jouw VoIP applicatie een API koppeling kan maken dan is het mogelijk om de koppeling te maken. Voor HipIn en KPN één zijn standaardkoppelingen beschikbaar binnen de desktop integratie software van de leverancier

  • Neem contact op met je VoIP leverancier of ICT partner om te vragen of en hoe je kunt koppelen;
  • Om de VoIP centrale goed in te stellen heb je van PerfectView meestal een API key, database id en/of user id nodig. Deze vind je in PerfectView door te gaan naar Instellingen (gele knop rechts) > Koppelingen > API- Tegel. Zet het vinkje voor API aan en je kunt nu het sleutelbestand met de gegevens downloaden

Extra info

MondaGo biedt al geruime tijd een plugin voor PerfectView in de KPN HipIn applicatie voor de gebruikers van RoutIt en KPN VoIP oplossingen.
De HipIn applicatie is ontwikkeld op basis van de GoIntegrator applicatie van MondaGo voor Broadsoft VoIP centrales.

PerfectView heeft met MondaGo afgesproken dat zij de PerfectView CRM Online plugin tijdens de komende maanden binnen al haar op GoIntegrator gebaseerde software beschikbaar stelt.

De GoIntegrator applicatie wordt door verschillende providers benut. In sommige gevallen onder de naam GoIntegrator en in andere gevallen ge-rebrand onder een eigen naam zoals HipIn bij KPN.

Bij de volgende Nederlandse providers wordt of is de plugin beschikbaar in de cliënt software:
• KPN één (KPN HipIn client);
• RoutIt (RoutIt HipIn client);
• Telfort;
• Vodafone Nederland (ONE Integrate en ONE Integrate Plus Client);
• M-Tel;
• Tele2 , hebben als standaard ASKRogers, maar verschillende resellers verkopen GoIntegrator clients.

Het is mogelijk voor gebruikers van een Broadsoft telefonie platform om een GoIntegrator client te kopen en te benutten in plaats van de software client die door de provider wordt aangeboden.

PerfectView