Waar ben je naar op zoek?

Hoe maak ik een account aan voor een collega?

Wil je je collega graag voorzien van een eigen PerfectView-account? Dat kan! Hieronder wordt uitgelegd hoe je dat precies kunt doen.

Maak je als administrator (gebruiker met beheerdersrechten) van PerfectView gebruik? Dan kan je een nieuwe gebruiker toevoegen, door onderstaande stappen te volgen:

  1. Ga naar Instellingen (het tandwiel-icoon rechts op de pagina)> Applicatie instellingen> Autorisatie> Gebruikers;
  2. Klik op + Collega om een nieuwe medewerker/ collega toe te voegen. Op de relatiekaart van deze medewerker kan je vervolgens alle gegevens van deze persoon registreren;
  3. Daarna sluit je de relatiekaart af, door op het kruisje rechts bovenaan deze kaart te klikken. Ga vervolgens weer naar Instellingen> Applicatie instellingen> Autorisatie> Gebruikers;
  4. Selecteer de naam van de collega, en klik daarna op de knop Activeren om deze een gebruikerslicentie toe te kennen. LET OP: indien er geen vrije licenties meer zijn, dan wordt er gevraagd of aan deze nieuwe gebruiker de licentie van een bestaande gebruiker toegekend mag worden. Klik op Ja als je wilt dat aan deze gebruiker de licentie van een bestaande gebruiker wordt toegekend. Klik op Nee om een extra gebruikerslicentie af te nemen;
  5. Vul de volgende gegevens in:
    E-mailadres: vul hier het e-mailadres in dat tevens de gebruikersnaam voor het PerfectView-account van je collega wordt;
    Initialen: vul hier de initialen van je collega in. Voorbeeld: dit kunnen de eerste letter van de voornaam en de eerste letter van de achternaam zijn;
    Taal: kies de taal waarin de applicatie van je collega initieel geopend wordt. Uiteraard heeft je collega de mogelijkheid om de taalinstellingen later, bij de Persoonlijke instellingen, nog te wijzigen;
    Tijdzone: selecteer de tijdzone waarin je collega werkzaam is;
    Telefonie: selecteer het standaard landnummer;
    Toegekende rollen: geef aan welke rol of rollen je aan het gebruikersaccount van je collega toekent. Deze gebruikersrol(len) bepaalt/ bepalen wat je collega wel en niet mag binnen jullie PerfectView-omgeving. Bij het inrichten van de gebruikersrechten bepaal je met welke verschillende rollen je binnen jullie PerfectView-omgeving werkt. Standaard is er sprake van een administrator- en user-rol. Maar regelmatig zien we dat er bijvoorbeeld ook nog met een key-user rol gewerkt wordt;
    Werkplek favorieten overnemen van: het linkermenu bestaat uit twee onderdelen, namelijk Mijn werkplek en Meer. Bij Mijn werkplek kan een gebruiker de onderdelen plaatsen die vaak gebruikt worden. Je bepaalt hier welke onderdelen er bij uitgifte van het account in werkplek van de nieuwe gebruiker staan. De werkplek-inrichting van de bestaande gebruiker die je nu selecteert wordt namelijk overgenomen. Uiteraard kan de nieuwe gebruiker de inrichting van de werkplek naderhand nog aanpassen.

PerfectView