Waar ben je naar op zoek?

Hoe maak ik een account aan voor een collega?

Is jullie organisatie groeiende en/of moeten er meer collega’s toegang krijgen tot CRM dan is het goed om een extra account aan te maken. De voordelen? Iedereen weet van elkaar wie waar mee bezig is. Belt een relatie voor een collega die niet aanwezig is, geen zorgen, je maakt gemakkelijk een terugbelnotitie aan als je een account hebt.

Een account/ licentie kan worden aangemaakt door een medewerker met de rol Administrator.

  1. Ga naar de Instellingen (gele knop rechts) > Applicatie instellingen > Gebruikers
  2. Klik op + Collega om een nieuwe collega toe te voegen. Op de kaart van de medewerker kun je alle gegevens van deze persoon registreren.
  3. Vervolgens sluit je met het kruisje rechtsboven de kaart of ga je terug naar Instellingen > Applicatie instellingenGebruikers.
  4. Klik op de naam van de collega en dan op de knop Activeren om een account/licentie toe te kennen. LET OP: Wanneer je een licentie wil toekennen maar er geen vrije licenties meer zijn zal er gevraagd worden of je een bestaande licentie wilt overnemen. Klik hier op Ja om de licentie van een bestaande gebruiker over te nemen of klik op Nee om een extra licentie af te nemen.
  5. Vul alle gegevens in.
    E-mailadres: hier vul je het mailadres in waarmee de collega in het vervolg kan inloggen.
    Wachtwoord: geef de nieuwe gebruiker een tijdelijk wachtwoord. De nieuwe gebruiker ontvangt namelijk een activatielink in de mailbox. Wanneer je collega op de link klikt wordt er gevraagd naar het tijdelijk wachtwoord. Daarna kan hij/zij zelf een nieuw wachtwoord kiezen en is het account geactiveerd.
    Initialen: vul hier de initialen van de collega in. Vaak zijn dit bijvoorbeeld de eerste letter van de voornaam plus de eerste letter van de achternaam.
    Taal: kies de taal waarin de applicatie van de collega initieel opent. Uiteraard kan de collega in zijn/haar persoonlijke instellingen de taal later nog wijzigen.
    Tijdzone: selecteer de tijdzone waarin de collega werkzaam is.
    Telefonie: selecteer het standaard landnummer
    Toegekende rollen: geef aan welke rol of rollen je aan de collega toekent. Dit bepaalt wat de collega wel/niet mag in het systeem. Bij het inrichten van de rechten bepaal je met welke verschillende rollen je werkt. Standaard kennen we een administrator en een user rol, maar vaak zien we dat er bijvoorbeeld ook nog met een key-user rol gewerkt wordt.
    Werkplek favorieten overnemen van: het linkermenu is opgebouwd uit twee koppen, te weten Mijn werkplek en Meer. In Mijn werkplek kan een gebruiker de onderdelen neerzetten die hij/zij vaak gebruikt. Je bepaalt hier welke onderdelen er bij uitgifte van het account in de Mijn werkplek van de gebruiker staan. De werkplek inrichting van de bestaande gebruiker die je hier selecteert wordt namelijk overgenomen. Uiteraard kan de nieuwe gebruiker daarna zelf zijn/haar werkplek inrichting nog aanpassen.

Was dit artikel nuttig ?
3.8 out of 5 stars
5 Stars 0%
4 Stars 50%
3 Stars 50%
2 Stars 0%
1 Stars 0%
How can we improve this article?
PerfectView